Informācija klientiem
Saskaņā ar Latvijas Republikas “Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likuma” 34.pantu klientam tiek sniegta šāda informācija.
Apdrošināšanas brokeru sabiedrības nosaukums un adrese: UADBB “Aon Baltic” Latvijas filiāle, reģistrācijas numurs 40103284559, jur.adrese – Latgales iela 257, Rīga, LV-1019 (turpmāk tekstā “Aon Baltic”).
Reģistrs, kurā apdrošināšanas brokeru sabiedrība ir reģistrēta: Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrs www.ur.gov.lv/lv/
Informācija par UADBB “Aon Baltic” reģistrāciju ir atrodama Lietuvas bankas tīmekļa vietnē www.lb.lt. Informācija par UADBB “Aon Baltic” Latvijas filiāle reģistrāciju pieejama arī Latvijas Bankas mājaslapā https://uzraudziba.bank.lv/tirgus-dalibnieki .
Līdzdalība pamatkapitālā
AON nav ne tiešas, ne netiešas līdzdalības nevienā apdrošināšanas komersantā vai nedalībvalsts apdrošinātājā, kurš izveidojis nedalībvalsts apdrošinātāja filiāli Latvijas Republikā. Nevienam apdrošināšanas komersantam, tā mātes sabiedrībai vai nedalībvalsts apdrošinātājam, kurš izveidojis nedalībvalsts apdrošinātāja filiāli Latvijas Republikā, nav ne tiešas, ne netiešas līdzdalības AON.
Sūdzību izskatīšanas kartība
Ikvienai personai ir tiesības ārpustiesas ceļā iesniegt sūdzību AON gan rakstveidā veidā, gan arī mutiski AON atbildīgajai personai. Kontaktinformācija atrodama mājas lapā www.aon.lv. Sūdzības iesniedzējam, vienlaikus ar sūdzības iesniegšanu, ir pienākums nodot AON visu viņam zināmo informāciju un dokumentus, kas pamato sūdzībā norādītās pretenzijas cēloņus, faktus un apstākļus. Saņemto sūdzību AON izskata un atbildi sūdzības iesniedzējam sniedz ne vēlāk kā viena mēneša laikā no sūdzības saņemšanas dienas, bet, ja sūdzības izskatīšanai ir objektīvi nepieciešams ilgāks laiks, AON sūdzību var izskatīt un atbildi sūdzības iesniedzējam sniegt ne vēlāk kā četru mēnešu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, informējot sūdzības iesniedzēju par termiņa pagarināšanu.
Gadījumā, ja Klients nepiekrīt Brokera sniegtajai atbildei sūdzībā aprakstītās situācijas risinājumam, Klients var atkārtoti vērsties ar sūdzību pie Brokera vai arī nodot to izskatīšanai UADBB Aon Baltic ģenerāldirekotam Žilvinas Petrauskas, iesniedzot personiski vai sūtot pa pastu uz A.Goštauto 40B, LT-03163, Vilnius, Lithuania.
Sūdzības iesniedzējam ir tiesības pārsūdzēt AON atbildi uz viņa iesniegto sūdzību likumā noteiktajā kārtībā.
Rekomendācija
“Aon Baltic” neieteiks apdrošināšanas produktus, ja vien apdrošināšanas piedāvājumā nav noteikts citādi.
Brokeru pakalpojumu atlīdzība
Saskaņā ar tiesiskajām prasībām “Aon Baltic” informē, ka saņem atlīdzību par apdrošināšanas starpniecības pakalpojumiem komisijas veidā no apdrošinātāja. Pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas “Aon Baltic” vienmēr informēs par atlīdzības apmēru katram konkrētam apdrošināšanas veidam un šīs atlīdzības apmaksas veidu.
Konsultāciju būtība
Konsultējot Jūs, “Aon Baltic” darbojas kā apdrošināšanas starpnieks – apdrošināšanas brokeru sabiedrība, kas veic apdrošināšanas starpniecības darbību gan klienta (apdrošinājuma ņēmēja, apdrošinātā, labuma guvēja vai cietušās trešās personas), gan apdrošināšanas sabiedrības (apdrošinātāja) vārdā. Tomēr “Aon Baltic” pārliecinās, ka apdrošināšanas darbības visos gadījumos tiek veiktas saskaņā ar klienta (apdrošinājuma ņēmēja, apdrošinātā, labuma guvēja vai cietušās trešās personas) interesēm. Nosaukumus un citu informāciju par apdrošināšanas sabiedrībām (apdrošinātājiem), ar kurām mēs sadarbojamies, Jums sniegs apdrošināšanas brokeris.
Saskaņā ar Latvijas Republikas “Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas likuma” 34.panta 2.punktu, slēdzot apdrošināšanas līgumu ar apdrošinātāju, klientam tiek sniegta šāda informācija.
Noslēdzot apdrošināšanas līgumu, klientam tiek sniegta šāda informācija: apdrošinātāja nosaukums, apdrošinātāja uzņēmuma veids, adrese, apdrošinātāja vienības adrese vai pārstāvja adrese, strīdu izšķiršana procedūra, kas izriet no apdrošināšanas līguma vai ir saistīta ar to, apdrošinātāja rīcība apdrošinājuma ņēmējam pārkāpjot apdrošināšanas līguma noteikumus, iespējamie paaugstināta riska cēloņi un citi apdrošināšanas līguma nosacījumi. Visa nepieciešama informācija atrodama Jūsu noslēgtā līguma apdrošināšanas noteikumos, bet cita ar tiesību normām saistītā informācija par apdrošināšanas darbībām ir pieejama www.likumi.lv. “Aon Baltic” vērš jūsu uzmanību un uzstājīgi rekomendē iepazīties ar apdrošināšanas noteikumiem un apdrošināšanas produktiem, kas tiek jums piedāvāti, un/vai iesaka lūgt apdrošināšanas brokerim sniegt sīkāku informāciju par tiem. Ja apdrošinājuma ņēmējs pārkāpj apdrošināšanas līguma noteikumus, apdrošinātājam ir tiesības izbeigt apdrošināšanas līgumu, apturēt apdrošināšanas seguma spēkā esamību, ierosināt mainīt apdrošināšanas līgumu, izbeigt apdrošināšanas līgumu pirms apmaksas termiņa, noteikt apdrošināšanas līgumu par spēkā neesošu, atteikt apdrošināšanas atlīdzības izmaksu vai samazināt to un/vai piemērot citus apdrošināšanas līgumā noteiktus mērus. Turklāt jāatzīmē, ka apdrošināšanas riska pieauguma potenciālie faktori arī ir noteikti apdrošināšanas līgumā (apdrošināšanas noteikumos).
Apdrošināšanas līgumiem piemērojamie tiesību akti
Ja “Aon Baltic” darbojas kā apdrošināšanas starpnieks, apdrošināšanas līgumiem tiek piemēroti Latvijas Republikas normatīvie akti, ja vien rakstveida piedāvājumā vai apdrošināšanas līgumā nav noteikts citādi.
Personu datu apstrāde
Jūsu personas dati tiek apstrādāti apdrošināšanas starpniecības nolūkos. “Aon Baltic” var iegūt un sniegt personas datus normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos.
Jums ir tiesības bez ierobežojumiem tieši piekļūt visiem apstrādātājiem datiem, un attiecīgi tiesības labot, dzēst vai bloķēt datus, iesniedzot rakstisku pieprasījumu. Jums varat tieši piekļūt sekojošai informācijai:
- no kādiem avotiem un kādi personas dati ir savākti;
- personas datu vākšanas un apstrādes mērķis un līdzekļi;
- informācija par saņēmēju sarakstu, kuriem ir atļauta (bija atļauta) piekļūt jūsu personas datiem (ieskaitot datus, kas tika sniegti pagātnē) pēdējā gada laikā pirms pieteikuma iesniegšanas dienas.
Jūs varat iesniegt jebkādas prasības par Jūsu personas datu apstrādi personiski, ierodoties jebkurā “Aon Baltic” filiālē un uzrādot derīgu personas identifikācijas dokumentu “Aon Baltic” darbiniekam vai sūtot e-pastu uz aonlatvia@aon.lv saskaņā ar juridisko aktu noteikto procedūru, izmantojot elektronisko saziņu, kas ļauj pienācīgi identificēt personu. Pieprasījumā jānorāda personas vārds, uzvārds, kontaktinformācija, personas kods un pieprasījuma pamatojums. “Aon Baltic” sniedz informāciju par apstrādātajiem personas datiem datu subjektam bez maksas.
Jūs varat atteikt jūsu personas datu apstrādi jebkurā laikā, iesniedzot paziņojumu par atteikumu. Ja Jūsu atteikums ir juridiski pamatots, “Aon Baltic” aptur personas datu apstrādi bez maksas.
Gadījumā, ja Jūs atteiksiet sniegt personas datus, kas nepieciešami darījumu attiecību uzsākšanai un/vai pārvaldīšanai, vai iesniegsiet atteikumu par personas datu apstrādi, “Aon Baltic” patur tiesības atteikties noslēgt biznesa attiecības ar Jums vai sazināsies ar apdrošināšanas sabiedrību(-ām) par apdrošināšanas līguma izbeigšanu un citu darījumu vai darījumu attiecību pārtraukšanu, ja tās tika nodibinātas.